dijous, 27 d’octubre del 2011

Alpspitze (2.628)

L'Alpspitze és amb els seus 2.628 metres d'alçada la muntanya més alta dels Wettersteingebirge. És una muntanya molt atractiva, que es veu des de molts llocs. Es pot pujar per una ferrata, relativament curta i sencilla des del Osterfelder, on s'hi arriba en telefèric. És per això que acostuma a ser bastant visistada.
En Jochen em proposa de fer-la fora de temporada i pel Mathaisenkar, una ruta no tan freqüentada com la normal.
Sortim a les 6 del matí des del pàrquing de Hammersbach, a 2 quilòmetres de casa. Fa fred,-6ºC, i la nevada de la setmana passada segur que faran que ens trobem condicions hivernals. Pujem pel camí normal cap al Höllental. Veiem un cartell que indica que les gorges, el Höllentalklamm, està tancat. A l'hivern desmunten alguns dels ponts per que no es facin malbé amb les allaus i tanquen les gorges. Això ens obligarà a anar pel "Stangensteig", camí que rodeja les gorges sense haver-hi de passar per dins. Això sí, es necessita mitja hora més. Cap als 1000m comencem a trobar neu. Al refugi Höllentalangerhütte, que està tancat, fem una paradeta i ens posem els paraneus. Aquí es deixa el camí normal que puja al Zugspitze i es trenca cap a l'esquerra pel bosc. Per sort hi ha traça d'una o dues persones, cosa que facilita molt la cosa. Quan sortim del bosc la traça desapareix. Els 20-25cm de neu que hi ha fan que la progressió no sigui fàcil. No hi ha base i a sota la neu hi ha pedres soltes que fan que rellisquis. Ho provo amb els crampons, però no millora gaire. No rellisco tant, però al no veure on trepitjo sembla que vagi trepitjant ous.

A partir del refugi Höllentalangerhütte hi comença a haver
força neu

Arribem a l'inici de la ferrata. No és gaire complicada però la neu fa que progressem molt lentament. Generalment el cable està destapat, però hi ha alguns trams on ja està cobert de neu.
Tota la pujada és per l'hombra i no ens toca el sol per primer cop fins a sortir al coll. Del coll a l'Alpspitze és per la cresta és més llarg i menys fàcil del que sembla a primera vista.
Ens trobem a 2 nois que venen de la Jubiläumsgratt, déu-n'hi do amb aquestes condicions!! Van sortir ahir al matí i han passat la nit al refugi bivac. No hi havia traça!!

Baixem de l'Alpspitze per la seva ruta normal, la ferrata que va cap a l'Ostefelder. Aquí ens trobem bastanta gent pujant. Estem cansats i decidim baixar amb telefèric.