divendres, 1 de juliol del 2011

Prèvia marató de Zermatt

Ara feia setmanes que no escrivia res. M'he dedicat a córrer exclusivament, sense fer pràcticament cap altre activitat. Em vaig inscriure a la marató de muntanya de Zermatt que es correrà dissabte 9 de juliol i he estat entrenant fins ara.
Ara ja només falta una setmana i ja he deixat l'entrenament. Aquesta setmana faré repòs i procuraré menjar força pasta per acumular hidrats de carboni.
La marató surt del poble de Sankt Niklaus a 1.085m i passant per Zermatt s'arriba al Riffelberg a 2.585m. En 42Km es salva un desnivell de 1.944m. A diferència de la marató del Mont Blanc aquesta té un perfil més constant. Només hi ha un tram de baixada, la resta és sempre en ascens. És molt menys trencacames i té uns 500m de desnivell menys. L'objectiu que m'he marcat és acabar-la entre 4,5 i 5 hores.



Em vaig proposar entrenar uns 3 mesos i mig així que m'hi vaig posar a mitjans de març. A diferència de l'any passat, quan vaig entrenar per la marató del Mont Blanc, aquest any no he seguit cap entrenament pautat. No he fet servir pulsòmetre i no he fet cap dia sèries. He corregut sempre segons les sensacions, a dies més fort i a dies més fluix en funció de com sentia les cames. Hi ha dies que les he notat molt cansades i d'altres que m'he sentit fort i m'han sortit temps bons. He procurat sempre fer bastant desnivell i he anat augmentant progressivament les distàncies, però les tirades més llargues no han arribat els 30Kms. No sé si m'en faltarà alguna de més llarga. En algun lloc vaig llegir que en l'entrenament d'una marató no s'han de fer tirades superiors al 60-70% de la distància a córrer a la cursa, i n'he fet cas.

He corregut uns 850Kms i fet un desnivell acumulat en ascens d'uns 25.000 metres. He corregut a vegades acompanyat de neu, a vegades acompanyat de pluja, a vegades acompanyat de fred o de vent, però sempre sol. I al final he acabat una mica saturat i cansat mentalment. Molts dies m'he sentit com el Forest Gump, corrent i corrent sense parar i sense cap mena de sentit...
Físicament em trobo bé però ja en tinc prou. Tinc ganes de fer la cursa i veure quin és el resultat.
I després tinc ganes de fer altres activitats: bicicleta, muntanya, escalar...

1 comentari:

  1. Doncs vinga, ànims. Bona preparació, encara que et sembli que no. Segur que fas una bona cursa. A més... ja posats... pots arribar-te a pujar el Matterhorn tot seguit, non stop. Segur que te'n surts. Una abraçada. A patiiiir.
    Joan

    ResponElimina