dissabte, 30 de juliol del 2011

La casa del rei Ludwig II a Schachen

L'altre dia un company de feina em va comentar que la pujada amb bicicleta de muntanya des de Klais a Schachen és molt guapa i des de llavors que tinc al cap d'anar-hi. 
El dia no pinta gaire bé, com de costum aquest estiu, que de moment d'estiu no en té res. Plovisqueja i la previsió no és bona però malgrat tot decideixo provar d'anar-hi. Poso roba seca i d'abric a la motxilla i surto amb el canguro posat des de casa.
Vaig fins a Garmisch i després pel carril bici, al costat de la carretera, pujo cap a Kaltenbrunn i Klais. A estones plovisqueja però no cala. A Klais deixo la carretera principal i pujo per la pista asfaltada de peatge fins al castell d'Elmau.

El castell d'Elmau

El castell és un hotel de luxe al peu del massís del Wetterstein. És també el punt de sortida de moltes excursions i rutes en bicicleta per aquest massís.
Al pàrquing d'Elmau deixo l'asfalt i agafo la pista que va direcció cap al Partnachklam i Partenkirchen, però que aviat deixo direcció cap al Wettersteinalm. Els primers quilòmetres són de pujada suau amb alguna rampa però en general molt còmodes de fer. De sobte comença la pujada de veritat. Una rampa d'uns 500m al costat del riu, després el camí s'estreny una mica i va combinant pujades amb zones de descans. Plou, no hi ha visibilitat i començo a notar les cames. Em proposo anar fins al Wettersteinalm i llavors ja veurem.  Hi arribo abans del que em pensava i em costa menys del que creia. Faig un glop d'aigua i continuo amunt. Aquí comença la pujada de veritat. El camí és estret, pedregós i amb arrels. Va fent esses i guanya alçada molt ràpidament. En algun tracking per internet ha llegit que les rampes són del 20%. Després d'una bona estona de pujada forta s'arriba a un collet i després planeja i fins i tot baixa una mica per anar a encarar la última pujada del dia. Aviat ja es veu el Schachen, però com no podia ser d'una altra manera les distàncies enganyen bastant. Encara s'han de superar bastantes esses amb el plat petit. Arribo al Schachenhaus (1.866) enmig de la boira, mullat i fred.

La casa del rei Ludwig II i el refugi Schachenhaus a la dreta, amb un temps
que no és el que em vaig trobar jo
El refugi té una habitació amb una estufa amb aire calent per eixugar la roba. Em canvio i deixo la roba a assecar.

Des d'aquí es pot pujar al Meilerhütte (2.366) i fer el Partenkirchener Dreitorspitze (2.633) però avui no toca. Queda pendent per una altra vegada fer la combinació btt-Dreitorspitze.

Em prenc un pastís i una cervesa i avall que fa baixada. Pràcticament tot baixada, uns 25Km, fins a Garmisch.

Distància: 73Km
Desnivell: aprox. 1.300m
Participants: jo sol

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada