diumenge, 18 de juliol del 2010

Zwölferkante al Waxenstein

Li proposo repetir l'Zwölferkante al Hansjörg, però baixant pel Kleiner Waxenstein en comptes del Groß Waxenstein com vam fer l'any passat.

Es passa tota la nit plovent a bots i barrals i a les 6 del matí continua força tapat. Com que la previsió del temps indica que ha d'anar millorant durant el dia, decidim provar-ho. Pujem en uns 6 Km amb la bici per la pista que va cap al Waxensteinhütte fins a una alçada d'uns 1.200m. Lliguem les bicis en un arbre i continuem caminant, ràpidament som a la gran tartera que vorejem per l'esquerra fins a la congesta de neu, també vorejada per la dreta. Després d'una curta grimpada arribem a la primera reunió on hi ha una baga, 2hores des de casa. Igual que l'any passat comença el Hansjörg ja que la segona tirada no li agrada i prefereix que la faci jo de primer.

La roca en segons quins llocs està mullada i alguns passos costen més del normal. Després de les 2 primeres tirades, IV i IV+, en venen unes quantes de més fàcils. A partir dels llargs 8 ó 9 és més dret i hi ha alguns passos més complicats. Crec que algun de V. El dia no s'acaba d'aixecar i de tant en tant se'ns posa la boira a sobre, per sort no empitjora. Dues vegades empalmem un parell de llargs, i després de 12 llargs i 4hores sortim a l'aresta del Waxenstein. En un moment pujem al Zwölferkopf (2.232m), on fem la típica foto al costat de la mare de déu. Ens apuntem al llibre de piades, som la cinquena o sisena cordada de la temporada que s'hi apunta.

Sense entretenir-nos gaire comencem a baixar cap al Mittagsscharte. Hi ha un tram que sembla que sigui impossible baixar de tant dret com és. Però de cara a la paret es van trobant preses suficients per anar desgrimpant. Després del coll fem dos llargs encordats, amb algun pas de IV. Per la cresta arribem al Kleiner Waxenstein (2.136).

Continuem baixant amb tendència per sobre l'aresta, però no gens evident ni gaire marcat. Sort que en Hansjörg s'ho coneix bé. Un parell o tres de trams la desgrimpada és delicada, potser III, però anem fent bé. Arribem a un collet anomenat Mandl, on deixem l'aresta i ens posem a la cara nord del Waxenstein, on flanquejant arribem fàcilment a la gran tartera. Baixada ràpida per la tartera i més ràpidament encara amb les bicis fins a casa, on arribem a les 15h.