dissabte, 31 de juliol del 2010

Riffelgrat al Zugspitze

Cresta que uneix el Riffelscharte amb el Zugspitze, amb una dificultat màxima de IV però que pràcticament no fa ningú degut a la seva llargada, desnivell i al terreny extremament descompost i salvatge.

Des de l'Eibsee (1.000m) a les 5:00h amb els frontals pujem pel camí sota el telefèric fins a la gran tartera. La pujada per la tartera és pesada per què no hi ha pràcticament camí marcat i cada dues passes en rellisques una. Al final de la tartera empalmem amb el camí que ve del Riffelriss i agafem la ferrata que en poca estona ens porta al Riffelscharte (2.161m, 2,5 hores des de l'Eibsee). Les vistes des d'aquí cap al Höllental i cap a la cresta del Waxenstein són impressionants.
Continuem per una tartera, a trams grimpant, fins a superar un contrafort, on trenquem cap a la dreta i agafem la cresta pròpiament dita. Comencem a experimentar el terreny descompost que ens trobarem a partir d'ara. Cada presa que agafes l'has de comprobar dues vegades abans de penjar-t'hi. En 1,5hores arribem al Kleine Riffelwandspitze (2.536m).
A partir d'aquí comencen les dificultats. Ens encordem i per terreny de cresta, molt descompost, anem superant torres, xemeneies i bretxes.

No és tècnicament molt difícil però psicològicament molt cansat per la inseguretat del terreny. No trobem en tota la cresta més de 3 pitons.
Arribem al Grosse Riffelwandspitze (2.626m). En el llibre de cim la última anotació que hi ha és de l'any 1.999!!! Potser fa 11 anys que ningú ha pujat per aquí, no m'estranya.
El que ve ara es veu molt salvatge i no sembla gens fàcil. Una baixada/flanqueig per terreny encara més descompost, després desgrimpada per una cresta molt afilada fins a un coll bloquejat per una paret absolutament vertical i llisa de més de 50m.
Baixem uns 100m arran de la paret vertical i fem un flanqueig per terreny relliscós, a trams nevat a trams gelat, fins a una xemeneia que, per primer cop ens ofereix la possibilitat de grimpar per terreny no descompost. Sortim a una cresta i un curt descens ens porta a la ferrata/camí normal al Zugspitze. 30 minutets més i arribem enmig d'una caravana de gent al cim més alt d'Alemanya, el Zugspitze (2.964m, 10h56' des de l'Eibsee), on ens barrejem en la multitud de turistes i excursionestes que hi ha. El descens el fem amb el cremallera.

Desnivell: 2.368m
Horari: 10h56'
Dificultat: màxim IV en un parell de llargs, però molt exposat, molt descompost i gens assegurat