diumenge, 23 de gener del 2011

Lisenser Fernerkogel (3.298)

Finalment ha nevat una mica. Semblava que aquest hivern, tot i els bons inicis del desembre, volia ser sec i curt de neu. Tot i que la nevada no ha sigut important pensem que serà suficient.
Anem a la zona de Sellrain-Kühtai, al Tirol, una de les meques de l'esquí de muntanya pels esquiadors d'Innsbruck. Anem amb cotxe fins a Lüsens, on el parking ja és ple. Sempre que he vingut aquí feia molt fred, aquest lloc és com una nevera, però aquesta vegada supera totes les anteriors: el termòmetre marca -20°C!!! Això sembla una temperatura d'Himàlaia però únicament estem a uns 1.600 metres d'alçada. Per sort el dia és clar i el vent encalmat. En poca estona anem entrant en calor, les mans, com sempre, tarden bastant a reaccionar. Pujem per la pala que porta a la gelera de Lisenser Ferner, que vista des de davant sembla ben bé una paret vertical. Ja ben aviat em salta una pell i observo que ja pràcticament no té cola i amb el fred que fa difícilment es tornarà a enganxar. En Jochen per sort té un trocet petit d'esparadrap en el botiquin i puc anar tirant. Una vegada fa molts anys vaig tenir problemes amb les pells i no portava esparadrap i em vaig cagar en tot. Vaig decidir que en portaria sempre més un rotllo a la motxilla. I així ho vaig fer durant més de 10 anys, en els quals no el vaig haver de fer servir mai! I ara tornem-hi, ara toquen 10 anys de portar inútilment esparadrap a la motxilla...

El Lisenser Spitze (3.231) que ja vam fer al 2009

A l'arribar a la gelera canvia la inclinació i ens toca per primera vegada el sol. Aprofitem per fer una paradeta creient que el sol escalfaria més del que ho fa. Continuem per la gelera, cap a l'esquerra es veuen les traces i la gent que puja cap al Lisenser Spitze (3.231) que ja vam fer al 2009. Nosaltres deixem la gelera i ens enfilem cap a la dreta a buscar l'aresta. En aquest tram una mica gelat em torna a saltar la pell un parell de vegades. 



A l'arribar a la gelera ens toca el sol per primer cop

Jo pensava que des de l'aresta pujaríem per la cresta cap al cim, però a l'arribar-hi veig que s'obre tota una gran pala de neu. Fem un flanqueig i remuntem tota aquesta pala fins a un collet (3.198). Deixem els esquís i ara sí per la cresta relativament fâcil accedim al cim del Lisenser Fernerkogel (3.298). El fred continua sent molt intens però el dia molt clar i amb molta visibilitat. Després d'haver-me posat la càmera a dins el forro una bona estona puc ressucitar-la del fred i fer algunes fotos.










El descens és excel.lent. La part de dalt la neu pols és d'aquelles que et deixen girar amb el pensament, sense haver de fer cap esforç. A mesura que anem perdent alçada va sortint alguna pedra i finalment hi ha alguns trams una mica gelats. Al cotxe ara el termòmetre ja "només" marca -12ºC.

Desnivell: 1.664m
Horari: 6h06'
Participants: Jochen, Martin i jo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada