diumenge, 14 de novembre del 2010

Schellschlicht (2.053)

Quedo amb el Hansjörg a les 7:30h per sortir amb la bicicleta. La idea és fer un bike&hike, és a dir, l'aproximació amb btt fins al peu del Frieder (2.053), lligar les bicis, pujar-lo i tornar cap a casa. Com que el matí és fred i està tot gelat decidim canviar de plans i deixar les bicicletes a casa. Anem amb cotxe fins a Griesen, últim poble alemany abans d'entrar al Tirol situat a uns 800 metres sobre el nivell del mar. Agafem la pista que va cap al Plansee, pista que ja he fet varies vegades amb bicicleta. A uns 10' del cotxe deixem la pista i ens enfilem cap a la dreta pel bosc. Des d'aquí ja es veu el cim perfectament.
El Schellschlicht vist des de la pista del Plansee, a
uns 10 minuts de Griesen

La idea és pujar-lo per l'aresta de la dreta, pel coll Sunkensattel, i baixar-lo per l'esquerra, passant pel refugi Schellalm.
El Hansjörg agafa un ritme fort des del començament i jo el vaig seguint de ben aprop. La pujada s'anomena "pujada de les 1000 corbes" i no sé si n'hi ha mil però sinó poc n'hi falta. Un cop al coll s'agafa l'aresta i quan ja es veu el cim i ja sembla que hi ets, s'ha de baixar perdent uns 100 metres de desnivell. A dalt estem sols i com que fa vent no ens hi estem gaire. La visibilitat és excel.lent i des d'aquí s'arriba a veure Munich.
Baixem ràpidament, tot i que el primer tram puja i baixa continuament. Poc abans del Schellalm comencem a creuar-nos amb gent que puja.

Schellalm, situat en un idílic mirador.
A partir d'aquí entrem en bosc espès i fem tantes esses com a la pujada.